W dniu 07.11.2017 prowadzone były zajęcia z plakatu filmowego
w kolejnej klasie 1 (1 TI). Zajęcia odbyły się podczas lekcji. Uczniowie
zostali zapoznani z plakatem artystycznym i plakatem komercyjnym. Lekcja
przebiegała w podobny sposób, jak w klasach, które już miały zajęcia poświęcone
plakatowi filmowemu (wpis na blogu pod datą 15.11.2017).
Czym różniła się ta lekcja od poprzednich? Otóż, uczniowie
po zapoznaniu się z tymi tekstami kultury, mieli za zadanie samodzielnie
wykonać plakat filmowy (w domu). Aby mogli wywiązać się z tego zadania, zostali
zapoznani z najważniejszymi wyznacznikami typowymi dla plakatów filmowych.
Cel lekcji: przede wszystkim przygotowanie uczniów do matury
(przede wszystkim ustnej), podczas której mogą wylosować pytania
ikonograficzne. Prowadząc tego typu lekcje, ważne jest, aby zwrócić uwagę na
ten fakt. Dlaczego? Otóż, młodzież chętniej uczestniczy w zajęciach, gdy widzi,
że zdobyta podczas lekcji wiedza, może im się przydać w przyszłości.
Oczywiście, nie mniej ważny jest cel, aby uwrażliwić młodych ludzi na urok
plakatów artystycznych (większości osobom podobały się bardziej plakaty
artystyczne niż komercyjne).
Komentarze
Prześlij komentarz